
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2018.04.12. 13:54
Q5 Pro típusú készülékkel próbáltam lejátszani egy 4K HDR filmet a MediaCenterben. A lejátszott UHD BD ISO a Synology NAS-omon (DS1515+) található, a két készülék között NFS kapcsolat van. A NAS LAN-nal csatlakozik a hálózatra, a Q5 Pro pedig 5 GHz-es wifin.
Az említett film lejátszása során percenként legalább 2-3-szor (de időnként jóval több alkalommal, sok esetben másodpercenként vagy annál is sűrűbben) a kép egy pillanatra "megugrott", kb. úgy nézett ki, mint ha kimaradt volna egy(-két) képkocka, ami időnként csak simán kellemetlen, máskor kifejezetten zavaró volt.
Ugyanezt a filmet ugyanebből a forrásból a TV-m (LG B6 OLED TV) teljesen simán, zökkenőmentesen játssza le.
Felmerült bennem, hogy esetleg a wifin keresztül történő lejátszás a probléma oka, de ez igen valószínűtlennek tűnik az alábbiak miatt:
- A Q5 Pro-ra telepített SpeedTest alkalmazás adatai alapján a készülék még így Wifi-n keresztül is több, mint kétszer olyan gyors adatkapcsolatot ér el, mint amennyi az adott film bitrátája volt. (Ráadásul a mért adat igazából az internet felől érkező adatokra vonatkozik, ahol a szolgáltató által kínált sebesség is lehet szűk keresztmetszet, tehát nem kizárt, hogy a belső hálózaton még ennél is jóval gyorsabban kapja az adatokat a Q5 Pro.)
- A TV-m saját lejátszója szintén wifi-n keresztül kapcsolódik a hálózathoz, és tökéletesen gördülékenyen játssza le az említett filmet
Mivel a Q5 Pro-t alig egy napja vásároltam, és ez volt az első film, amit megnéztem rajta, nem tudom megmondani, hogy más filmek esetében is jelentkezik-e az említett probléma. Azt viszont simán elképzelhetőnek tartom, hogy a gyakorlatlanságomból adódóan én nem állítottam be valamit megfelelően.
Mi lehet az akadozás (pontosabban inkább "ugrálás") hátterében, és hogyan tudom kiküszöbölni? Elképzelhető-e, hogy a 4K HDR már feszegeti a Q5 Pro hardverének a határait, és emiatt nem volt kellően gördülékeny az adott film lejátszása?
Az említett film lejátszása során percenként legalább 2-3-szor (de időnként jóval több alkalommal, sok esetben másodpercenként vagy annál is sűrűbben) a kép egy pillanatra "megugrott", kb. úgy nézett ki, mint ha kimaradt volna egy(-két) képkocka, ami időnként csak simán kellemetlen, máskor kifejezetten zavaró volt.
Ugyanezt a filmet ugyanebből a forrásból a TV-m (LG B6 OLED TV) teljesen simán, zökkenőmentesen játssza le.
Felmerült bennem, hogy esetleg a wifin keresztül történő lejátszás a probléma oka, de ez igen valószínűtlennek tűnik az alábbiak miatt:
- A Q5 Pro-ra telepített SpeedTest alkalmazás adatai alapján a készülék még így Wifi-n keresztül is több, mint kétszer olyan gyors adatkapcsolatot ér el, mint amennyi az adott film bitrátája volt. (Ráadásul a mért adat igazából az internet felől érkező adatokra vonatkozik, ahol a szolgáltató által kínált sebesség is lehet szűk keresztmetszet, tehát nem kizárt, hogy a belső hálózaton még ennél is jóval gyorsabban kapja az adatokat a Q5 Pro.)
- A TV-m saját lejátszója szintén wifi-n keresztül kapcsolódik a hálózathoz, és tökéletesen gördülékenyen játssza le az említett filmet
Mivel a Q5 Pro-t alig egy napja vásároltam, és ez volt az első film, amit megnéztem rajta, nem tudom megmondani, hogy más filmek esetében is jelentkezik-e az említett probléma. Azt viszont simán elképzelhetőnek tartom, hogy a gyakorlatlanságomból adódóan én nem állítottam be valamit megfelelően.
Mi lehet az akadozás (pontosabban inkább "ugrálás") hátterében, és hogyan tudom kiküszöbölni? Elképzelhető-e, hogy a 4K HDR már feszegeti a Q5 Pro hardverének a határait, és emiatt nem volt kellően gördülékeny az adott film lejátszása?