sportmedia írta:...24p és 25p lejátszás vibrál ,ha éles vonlak vannak a képen és a kamera közepes sebességgel valamelyik irányban elfordul (pl sportközvetítés pálya vonalak)...
Ezen leírás alapján nem biztos, hogy értem, mi a gond most. A képfrekvenciával nem sok minden függ össze. A legtöbb HD-s tartalom 23,976 Hz-es, néhány 24 Hz-es, de lehet akár 25, 30, 50 és 60 Hz-es is. Az összes modern tévé és projektor ezért ezeket a képfrekvenciákat mind képes pontoson megjeleníteni, illetve a lejátszók is az adott film képsebességéhez igazítják a videókimenet frekvenciáját, tehát ezeket a felsoroltakat mind támogatják. A modern tévék ezeket a frekvenciákat megsokszorozzák, illetve egy LCD, OLED, stb. panelek egyébként sem úgy működnek, mint a régi katódsugárcsöves tévék, ahol az elektronsugár találata után, gyorsan elsötétedett a foszfor, ezért kellett a 25 fps-t 50 Hz, vagy a végén már 100 Hz-en megjeleníteni.
Én olyasmire gyanakodom a leírásod alapján, hogy nem az eredeti képsebességgel jeleníted meg most a filmeket. Tehát pl. a 23,976 Hz 60 Hz-re van felskálázva, ami a finomabb kameramozgásoknál apró ugrálást eredményez, mert a 60 nem osztható 23,976-tal illetve 24-gyel sem, tehát egyes képkockák megduplázódnak, kétszer tovább vannak kint, mint a következő. Még az is lehet (ez a lejátszó hibája), hogy mondjuk a 25 fps videókat 25 Hz-en küldi ki 50 helyett, a projektor pedig nem duplázza, sokszorozza meg ezt automatikusan (csak a 23,976 és 24 fps-t), így vibrálhat a kép.
A HiMedia lejátszókban a Dolby és a Huawei által tervezett médiaprocesszor természetesen minden ismert és használt képsebességet kezel, illetve megfelelően továbbít. Nem lehetnek ilyen hibák, amikről írsz, illetve ha bármi hasonló tapasztalható (jó beállítások és kijelző mellett), az max. a filmben lévő hiba lehet.Azt azért megjegyezném, hogy ha Te a 23,976 Hz-es filmeket egy modern tévével úgy szoktad nézni, hogy a tévé mesterségesen kitalál plusz képkockákat, és mondjuk így 60 különböző kép jelenik meg másodpercenként, akkor ehhez képest mindenképpen darabosabban fog kinézni a valódi, mozifilmnek megfelelő 23,976/24 Hz-es lejátszás. Nem is javaslom a tévé által megsokszorozott lejátszást, mert a mesterségesen kitalált képkockák általában hülyeségek, számos hibát lehet látni mondjuk egy tárgy gyors mozgásánál vagy egy arcon a közeli felvételeknél. Az összes tévében éppen ezért kikapcsolható a mesterséges képkockák beillesztése (pl. LG-n ezt talán True Cinema módnak nevezik, utalva a valódi mozis élményhez). Videókamerákkal már régóta csinálhat bárki 50 vagy akár 60 fps sebességű felvételeket, amelyek nem olyanok, mint a mozifilm. Ezekre mondják, hogy „szappanopera” effekt, utalva ara, hogy a tévére forgatott filmekre emlékeztetnek a 24-nél több képkocka miatt. Jelent meg már pár ilyen film 4K Blu-ray-en is, nekem nagyon fura nézni, mert nem ehhez szoktam. Kísérletezgettek pár éve a Gyűrűk Ura film mozikban 48 fps sebességű verziójának lejátszásával is, de nem aratott sikert a közöség között, pedig a valóság látványához persze, hogy közelebb áll, mint a 24 képkocka/másodperc, hiszen a szemünk (és agyunk) annál azért gyorsabb. De nem ehhez szoktak a mozifilmeket nézők. Szerintem csak megszokás kérdése, és néhány év múlva vélhetően a 24-nél jóval több képkockás filmek lesznek az elterjedtek, főleg, hogy a mostani „okostévék” képkocka-megsokszorozási algoritmusai erre szoktatják az embereket (akik többsége nem is tudja, hogy ki lehet ezt kapcsolni, és beletörődik az ebből fakadó képi hibákba, és az lesz neki a kívánatos inkább – lehet, Veled is ez a helyzet).
Ha rosszul gondolom, és nem ez a gondod, majd mondod.